skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och självklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

7 rosa år.

Publicerad 2018-10-05 09:37:00 i Allmänt,

Med säkra steg klev jag in.
I en tid ack så svår.
Med frågor som krävde svar.
Jag hade inget annat val.
Släpper inte det vackra jag har.
Livet.
 
Idag är det 7 år sedan jag opererades för aggressiv bröstcancer.
En sjukdom som berör många.
Kommer så väl ihåg denna tidiga morgon.
Kände mig trygg trots allt.
Jag var inte ensam.
Höll min hand en sista gång på mitt sjuka bröst.
 
Jag hade en trötthet som var så svår.
Allt var för att kroppen kämpade mot det sjuka.
Fick många svar på mina frågor.
Nu var det en tid med återhämtning.
Att komma tillbaks.
En dag i sänder.
 
Under dessa 7 år har mycket hänt.
Jag har lärt mig tänka om.
Hur jag vill leva och se på saker.
Ge mig tid och mod.
Att vara nära mina kära.
Ta tillvara på det som ger.
 
Inte alltid jag berättar.
Men det är jag.
Vill lägga fokus på det positiva.
Att jag har värk, hjärntrötthet, sömnsvårigheter mm så är det bara.
Tycker bättre om att prata om roligare saker.
Det som ger energi.
 
Dessa år är jag stolt över.
Har varit med om många roliga saker.
Möten, träffar, utvecklig och lärdom.
Att få vara en som ger.
Jag vet hur det känns att få besked.
 
Hur mitt liv ser ut idag.
Som så mångas andra.
Men lite fix emellanåt bara.
Jag är tacksam för lite.
Som blir mycket för mig.
 
- Älska livet Lillan ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina Gyllenswärd Ardin " Lillan "

Jag älskar ord. Har mitt egna sätt att skriva på. Natur, fåglar, musik och havet står mig nära. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela