skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och självklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Det perfekta livet!

Publicerad 2018-05-04 19:40:00 i Allmänt,

Vem kan säga de orden!
Vem menar de orden.
Vem lever de orden!
 
Att jag älskar mitt liv, det är sant.
Jag lever min dröm.
Det tog några år innan det blev så.
Pappa blev sjuk och vi gav allt.
En tid i livet jag växte.
Blev stark.
Fick leva efter den tiden.
Mamma kämpade med ett sjukt hjärta.
Men ack så stark.
 
 
Vi tog oss igenom den tiden.
Så jävla många prövningar.
Men vi gav inte upp.
Det perfekta livet kom lite i kläm.
Men drömmen fanns vid liv.
Lite ironi och allvar.
Men en vanlig dag i mitt liv.
Jag ger allt och då menar jag energi.
 
Med tiden blev jag bättre med att rensa.
Skitiga fingrar och bort med det negativa.
Nya frön sår vi och ser dem växa upp.
Men vem lever det perfekta livet?
Men är det så!
Men hallå!
I min rabatt finns det ogräs.
I våra hörn lever små dammråttor glatt.
Skjortan är inte struken.
Disk.
 
 
Men åh vad vi njuter.
Vår dröm blev sann.
Huset fylls av värme.
Glada tillrop och glas går i kras.
Men vad gör det.
 
 
Jag tänker ofta på vad Kristian Gidlund sa.
Lever efter det.
Hans svartvita foton finns.
Böcker med starka ord som gör ont.
Ser dina hästar skritta i min dröm.
Din profil bredvid Olles.
Var era liv perfekta?
Starka män som gjorde avtryck.
Så tacksam för tiden.
 
Tack 💕
- Älska livet Lillan 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina Gyllenswärd Ardin " Lillan "

Jag älskar ord. Har mitt egna sätt att skriva på. Natur, fåglar, musik och havet står mig nära. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela