skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och sjÀlvklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Ovisshet 🙏

Publicerad 2018-03-14 19:35:16 i AllmÀnt,

Lilla fÄgel flyg.
Lilla flicka ta skydd.
Lilla livets resa.
 
Vinden tar tag i fÄgelns fjÀderdrÀkt.
Landar pÄ trÀdets krona.
LÀrkans sÄng hörs över nejden.
Havets vÄgor ebbar ut.
Vita snÀckor i en gammal sko.
 
Mina kinder Àr röda och kalla.
VÀrmer mina hÀnder i dina. 
Lutar mig mot din rygg.
Trött.
Sluter mina ögon.
 
PÄ gatan stÄr en ensam flicka.
MĂ€rkt och riven.
Oron i hennes blick.
Ett litet barn som blev överfallen.
En vidrig handling.
 
Mina ögon ser orÀttvisans spel.
Kommer lindrigt undan.
SÄ mÄnga övergrepp pÄ smÄ barn.
Ändra lagen nu.
Öga för ett öga.
 
Livets olika resor för oss fram.
Vi utvecklas.
En personlig resa i det inre.
Dina mÄl.
Livets förÀndringar.
 
Har inga svar.
KÀnner bara sÄdann frustration nÀr skyldiga kommer undan.
De ensamma lÀmnas kvar.
Oskyldiga offer.
I ovisshet om lÀkning.
 
 - Älska livet Lillan 🙏
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina GyllenswÀrd Ardin " Lillan "

Jag Ă€lskar ord. Har mitt egna sĂ€tt att skriva pĂ„. Natur, fĂ„glar, musik och havet stĂ„r mig nĂ€ra. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela