skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och självklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Du är min bror 💙

Publicerad 2018-03-06 19:28:00 i Allmänt,

För 53 år sedan föddes du.
Tror att pappa gav ditt ett smeknamn på engång.
Har sett många fina foton på dig som baby.
När vi hjälpte mamma att flytta hittade jag så fina kort på dig.
Solbränd, snaggat hår och vit skjorta.
 
Fyra år fick du vara själv med mamma och pappa.
Sen föddes jag och rörde om i boet.
Tror inte att vi lekte så mycket med varandra som barn.
Men vi fanns där.
Stöttade och skyddade varandra.
 
Som barn och ungdom ( låter kanske inte så bra med ungdom ) så gjorde du mycket.
Allt från att segla, spela tennis, reste, samlade på frimärken, drack öl och hade himla roligt.
Du lärde mig en hel del.
Fick många intressen som vi än idag delar.
Som om fåglar, musik, konst och historia.
 
Du har oftas ett svar om jag frågar om något.
Idag kan jag svara om någon frågar mig.
Tack för det.
Men allt har inte varit roligt.
Vi har delat sorg och tårar.
 
När vi hade en svår tid så fanns vi dygnet runt för och med varandra.
När den ena var stark så var den andre skör av sorg.
Under en lång tid fanns vi där.
Vi växte under denna tid.
En lång stund efter så stod tiden stilla.
 
Jag har gjort dig ledsen några gånger.
Dagen du fick veta att jag hade fått cancer.
Du ville vara stark med mig.
Det var du på ditt sätt.
Grät dagen då jag rakade av håret.
 
Men vilket stöd.
Du hjälpte mig och stöttade mig.
Men du vet också att jag vill klara vissa saker i tystnad.
Jag vet att du finns för mig.
Och jag för dig.
 
Jag kom och tänka på en sommardag när vi var yngre.
Vi skulle alla sadla hästarna för en ridtur i parken.
Du ville fixa allt själv.
Jag minns så väl hur du liksom snurrade runt och flög av för sadeln satt inte fast.
Åh vad vi alla skrattade, ingen skråma 😊
 
Finns så många minnen.
Så tacksam är jag.
Älskar de stunder när du kommer ner till oss.
Hör dig snarka i gästrummet och känner din doft i flera dagar.
En sann saga.
 
Vi lever våra liv.
Så nära.
Men på olika håll.
Det är din dag idag.
Ett år äldre.
 
Att vara lillasyster till dig är inte svårt.
Jag är stolt över dig.
Din långresa i livet.
Dina erfarenheter och äventyr.
Tack.
 
Du är min bror.
Min förebild.
Mentor.
Jag är din syster.
Som älskar dig.
 
- Älska livet Lillan ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina Gyllenswärd Ardin " Lillan "

Jag älskar ord. Har mitt egna sätt att skriva på. Natur, fåglar, musik och havet står mig nära. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela