skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och sjÀlvklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Spring Lillan spring 😂

Publicerad 2018-12-16 19:36:31 i AllmÀnt,

Nu tÀnker du sÀkert sÄ hÀr.
Skall Lillan springa?
Nu Àr det inte riktigt pÄ det viset.
Jag skojade lite med orden.
Med andra ord, jag skyndade mig upp.
 
Snart Àr det jul.
En tid mÄnga vÀntat och lÀngtat efter.
Tiden det skall bakas, stoppas, lagas och fixas.
Jag Àr mer som Ferdinand.
Du vet sÀkert vem jag menar.
 
Jag blir bara lite extra trött nu nÀr jag hör hur alla flÀnger Àn hit och Àn dit.
Men det Àr riktigt roligt att lyssna pÄ vad alla hinner med.
Visst gör jag saker med.
Men lite pÄ mina vilkor.
Julen Àr vacker i sig.
 
Om jag minns rÀtt sÄ var det julgrans problematik hos oss förra Äret.
Maken skrek Ă„t granfan att han inte hittade hĂ„let 😂
Eftersom vi har sen mÄnga Är tillbaks plastgran sÄ mÄste vi sÀtta ihop den.
Efter ca 1 timmas knep Ä knÄp sÄ lyser den vackert.
Men vilket liv det var.
Granen hÄller bara denna julen.
Lagad med silvertejp och bultband.
 
Jag höll mig pÄ avstÄnd dÄ maken bett om att fÄ fixa detta sjÀlv.
Köket blev min rĂ€ddning 😊
Dottern var hemma och spelade galet hög musik just dÄ och ron liksom dog för en stund.
Julen var underbar och granfan for till tippen.
Skönt att det dröjjer ett Ă„r till nĂ€sta granpyssel 😂
 
Detta Äret, inte slut Ànnu, har varit ett Är med mycket kÀnslor.
Att vÀlja nytt i livet.
Nya vÀgar.
SÄ Àr livet.
Viktigt att lyssna pÄ varandra.
 
Lyssnar pÄ HÄkan Hellström nÀr han sjunger.
" Men jag gÄr inte isÀr nÀr jag gÄr med dig "
Tycker det Àr bra ord.
Betyder olika för oss alla.
Var rÀdda om varandra.
 
Det dÀr med julen.
En del av er bjuder hem hela slÀkten pÄ mat och fest.
Rosiga kinder efter glöggen och skratt dÄ julklapps spelet skall avklaras innan maten.
NÄgra vÀljer att vara ensam.
För nÄgra blir det som
" Den stora dagen "
 
Nu har det snart gÄtt ett Är.
IgÄr var det stora dagen hÀr hemma.
Inköp av ny gran 🎄
Maken hade en stickad tröja pĂ„ sig som for av efter ca: 5 minuter 😂
1 timma senare gick jag ner frÄn över vÄningen och dÀr stod granfan grann.
 
Det var vÀl inte sÄ svÄrt sa jag.
Den blicken sa mycket 😊
Nu Àr det sÄ att vi skrattar Ät detta.
Att tonen lÄter lite brutal i ett par minuter Àr inget konstigt alls.
Vi bjuder pÄ det.
 
TÀnk vad trÄkigt det hade varit om vi inte kunde skratta.
Vi gör knasiga saker tillsammans.
Allt ifrÄn morgon gymnastik till dans i badrummet.
Idag klÀdde vi granen.
Precis sÄ som vi bÄda ville ha det.
Endast röda och silvriga kulor 🎄
 
Om nÄgra dagar sitter vi dÀr.
PÄ sjÀlvaste afton.
Öppnar julstrumpan, tar en promenad pĂ„ stranden och sen umgĂ„s.
Äter lagom med mat och sjĂ€lvklart tittar vi  pĂ„ Karl - Bertils Jonssons julafton.
Ett mÄste för mig.
 
Jag tycker om julen.
Bara jag fÄr göra det pÄ mitt sÀtt.
Med andra ord, göra det jag brukar göra.
Att vara med familjen Àr underbart.
Men jag har nÄgra viktiga Àrenden att göra först.
 
Jag önskar att du fÄr kÀnna ett lugn och balans dessa dagar, alla dar.
Jag önskar att du fÄr Àta dig mÀtt.
Jag önskar att alla fÄr ha ett tak över sitt huvud var natt.
 
- Älska livet Lillan 🙏
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina GyllenswÀrd Ardin " Lillan "

Jag Ă€lskar ord. Har mitt egna sĂ€tt att skriva pĂ„. Natur, fĂ„glar, musik och havet stĂ„r mig nĂ€ra. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela