skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och sjÀlvklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Mata inte trollen 🙄

Publicerad 2018-12-20 18:54:00 i AllmÀnt,

Det Àr en rÀtt dum mening tycker jag.
Första gÄngen nÄgon skrev det till mig sÄ skrattade jag lite ironsikt.
Jag skojjade bort det och nynnade vidare pÄ trollmors visa.
Sen dök det upp igen.
DÄ tÀnkte jag lite mer pÄ det.
 
Jag har fÄtt höra rÀtt mycket negativa och positiva saker om det jag skriver.
Mest retar det folk att jag Àr öppen och Àrlig.
Att jag skriver naket, mörkt och om döden.
Ordet död Àr laddat har jag fÄtt höra.
Men jag skriver inte, har gÄtt bort!
 
Att jag matar trollen och fÄr en del dumma komentarer bjuder jag pÄ.
Upp till var och en om man vill lÀsa mina ord.
VÀlj bort Àr ett val.
Idag kom det igen.
Att jag skriver hur man tex kan göra för att glÀdja nÄgon annan Àr fel.
Men hallÄ!
 
Det Àr upp till mig tycker jag.
Jag tycker om det jag gör.
Inte vill jag stöta mig.
Endast göra nÄgon lite glad.
För mig Àr det inget brott.
Blir lite straffad för en god gÀrning.
 
TÀnker pÄ den textraden Stefan Andersson sjöng!
- Jag Àr en simpel tjuv men blev dömd för mord ingen Àngel eller Gud bor pÄ min jord jag kommer aldrig aldrig aldrig aldrig mera ut det Àr över nu!
 
Nu menar inte jag att jag Àr en tjuv, men jag förstÄr kÀnslan.
Jag kommer sjÀlvklart fortsÀtta göra och skriva det som kÀnns rÀtt för mig.
Tycker bara att det Àr rÀtt dumt vissa beter sig pÄ.
TÀnk om istÀllet och glÀds Ät det goda sÄ kanske det vÀnder för den som lever i bitterhet istÀllet.
Jag nynnar vidare pÄ trollmors visa och lever som jag lÀr.
 
- Älska livet Lillan ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina GyllenswÀrd Ardin " Lillan "

Jag Ă€lskar ord. Har mitt egna sĂ€tt att skriva pĂ„. Natur, fĂ„glar, musik och havet stĂ„r mig nĂ€ra. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela