skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och sjÀlvklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Stunder av stillhet 💕

Publicerad 2016-12-30 09:42:00 i AllmÀnt,

GĂ„r sakta stigen fram.
UtstrÀckta hÀnder som vidrör.
Svaga toner hörs.
Rör mig fram.
Som en svandans pÄ skÀr.
 
Jag för mig fram.
Jag ser.
Jag andas.
 
Frosten ligger fint pÄ marken.
SmÄ stjÀrnor glimmar pÄ grenar.
KĂ€nner hur bubblet i glaset ger ett stilla rus.
Blodet vÀrms i min kropp.
Mina andetag blir pÄtagliga.
 
Jag ger inga löften.
Jag ger endast ord.
Jag lever för dem.
 
Vad som komma skall.
Ingen som vet.
LÄt dig fÄngas av dina tankar.
Följ din egna rytm.
Det Àr dina val.
 
Jag ser tiden.
Jag lyfter stenen.
Jag vidrör dig.
 
Att stanna upp i farten.
Se sina hÀnder Äldras.
En Ă„rsring till.
Mina andetag.
En stilla stund. 
 
 - Älska livet Lillan 💞

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina GyllenswÀrd Ardin " Lillan "

Jag Ă€lskar ord. Har mitt egna sĂ€tt att skriva pĂ„. Natur, fĂ„glar, musik och havet stĂ„r mig nĂ€ra. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela