skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och sjÀlvklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Att vara med cancer 💕

Publicerad 2016-08-25 08:04:00 i AllmÀnt,

PÄ bordet stÄr en vas.
En vacker ros som nu har vissnat.
Bladen ligger pÄ bordet.
Men en ny knopp Àr pÄ gÄng att slÄ ut.
SÄ var det för mig.
 
Idag Àr det fem Är sedan mitt besked sades.
En eftermiddag i köket.
Ensam stod jag dÀr.
Lyssnade noga.
Mina armar föll som bladen pÄ rosen.
 
Stöttade mig och sa högt för mig sjÀlv.
Klart jag fixar detta med.
Med rak rygg tog jag emot familjen och gav den mina ord.
Skall föda mig med nÀring som den nya rosen i vasen.
 
Under dessa fem Är sÄ har min kropp fÄtt kÀmpa.
Med vÀrk och stelhet.
Ett minne som fÄr mig att upprepa för att minnas.
Egentid.
LĂ€kning.
 
Att vara med cancer Àr ett tillstÄnd.
En gÄng cancer alltid cancer.
Inget jag sÀger ja tack till.
Fuck Cancer botar inte, endast ord.
MÄnga Àr vi drabbade.
 
Under dessa Är har jag lÀrt mig mycket.
Att sÀga nej för att vila.
Sortera bort det som tar energi.
LĂ€ra om mitt liv.
Inte förneka ett tillstÄnd.
 
Att inte veta hur det blir.
Att vÀnta pÄ besked.
Att genomgÄ kontroller.
 
Vi har gjort val under dessa Ă„r.
VÄrdar oss sjÀlva.
Möter ljuset nere vid stranden.
Sena kvÀllar med skratt och musik.
Men inte förnekat det sjuka.
 
Rosen som snart slÄr ut ger lycka.
För mig Àr det viktigt.
Liksom mina stenar.
Min kristall.
Energi.
 
Jag Àr tacksam för dessa Är.
Trots obehag och smÀrta.
En kropp som tappat form och styrka.
Jag Àlskar mitt liv.
Älskar livet.
 
 
Jag kommer alltid vara med cancer.
Det Àr mitt liv.
Vad tiden har att visa.
Vet jag inte nu.
Men jag vÄrdar mig sjÀlv.
 
 -Älska livet Lillan 🙏🙏🙏
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina GyllenswÀrd Ardin " Lillan "

Jag Ă€lskar ord. Har mitt egna sĂ€tt att skriva pĂ„. Natur, fĂ„glar, musik och havet stĂ„r mig nĂ€ra. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela