skallbaraleva.blogg.se

Min blogg kommer att handla om mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina erfarenheter ang bröstcancer och sjÀlvklart om att vara positiv i livet. Jag kommer att ge dig energi i livet.

Rosa Cancer💝

Publicerad 2015-09-30 20:01:07 i AllmÀnt,

Imorgon sÄ Àr det oktober.
En mÄnad fylld med dagar.
Vakna nÀtter.
Rosa band.
Besked.
 
Den 5 oktober Àr min dag.
Dagen dÄ jag opererades för bröstcancer.
Fyra Är har nu gÄtt.
År jag kĂ€mpar mig igenom.
Mitt liv.
 
Inte varje gÄng jag svarar dÄ frÄgor kommer.
Visst har jag kraftiga biverkningar, varje dag.
Men jag tycker inte att det Àr jag.
Se mig istÀllet.
VÀrken försvinner inte för att jag svarar.
 
Varje dag Àter jag en liten tablett.
Den som hÄller mig i liv.
Aldrig att jag ger upp den.
Min förbannade skyldighet att stÄ ut.
Vill inte vara den som ger upp.
 
Minnas mig som en kÀmpe.
Jag Àlskar mitt liv.
Trots att nÀtterna bestÄr av smÀrta, vallningar och sömnsvÄrigheter.
Men det Àr mitt liv.
Jag Àr inte bitter.
 
Oktober Àr min mÄnad.
Den 6 oktober fÄr jag veta hur jag mÄr.
Jag vet att jag inte blir friskförklarad.
Men det Àr mitt liv.
En liten tablett som jag inte ger upp.
 
Jag gör allt för att leva.
Jag gör det med vÀrme.
Jag gör livet till mitt.
 
 
Under dessa Är har jag opererats tre gÄnger.
Allt för att leva.
Jag Àr sÄ tacksam över att jag orkar mina dagar.
Skratta.
Älska.
 
Jag Àr stolt över alla mina Àrr.
Döljer dem inte.
Det Àr jag.
Trots huvudvÀrk, stelhet och klimakteriet.
Det Àr mitt liv.
 
Kom ihÄg mig som den jag Àr.
Jag möter oktober mÄnad med stolhet.
Rosa bandet.
Besked om livet.
Det Àr mitt liv.
 
- Älska livet Lillan💝

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kristina GyllenswÀrd Ardin " Lillan "

Jag Ă€lskar ord. Har mitt egna sĂ€tt att skriva pĂ„. Natur, fĂ„glar, musik och havet stĂ„r mig nĂ€ra. Har ett mantra, bara vara. Älskar livet och njuter. Stor erfarenhet om cancer. Gift och har en dotter, samt en liten hund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela